Apie darančius dawą- daee

Islamo supratimo metodologija

Apie darančius dawą- daee

Standartinė Rimante » Pen Geg 03, 2013 11:07 pm

:bism

:salam

Noriu plačiau pakalbėti apie skelbiančius islamą, mokančius, primenančius tikintiesiems nenuklįsti, apie pašventusius savo gyvenimą dawai- kvetimui į islamą tiek kitatikius, tiek ir musulmonus- apie darančiuosius dawą, vadinamus daee. inšaAllah

Mūsų, musulmonų, viena pareigų yra skleisti islamą, kviesti žmones į jį. Tai - viena iš musulmonų pareigų. Turime skleisti tai, ką žinome ir susilaikyti nuo to, ko nežinome.

Alhamdullillah islamo skleidimu užsiima ne tik Ahlus sunna wal džamaa Ulema, bet ir Talib ul Ilm bei daee. Būtent pastariesiems reikia dėkoti už tai, kad islamo žinia plinta sparčiai, plačiai, peržengia valsybių sienas, sklinda skirtingomis kalbomis, pasiekia atokiausius kampelius. Tokiu būdu žinių gauna net ir tie, kurie galbūt niekada neturės galimybių paskaityti didžiųjų Alimų knygų, ar jas suprasti. Daee paprastai susistemina, sukonspektuoja, paruošia didžiųjų Ulema mokymus auditorijai suprantama, aiškia kalba, priartina islamo žinią prie kiekvieno. Alhamdullillah.

Deja, net ir atliekant tokį svarbų darbą atsiranda tokių, kurie juos kritikuoja. Jie kviečia neklausyti daee, neklausyti Talib ul Ilm, neklausyti tam tikrų Ulema, o apsistoti ties keliais iškiliausiais Ulema siekiant laikytis 'autentiškiausio islamo, autentiškiausios žinios." Jie nesupranta,akd ta saujelė Alimų negali aprėpti visos Ummos poreikių, dar daugiau- šeykhai nėra amžini, jiems reikės įpėdinių, dėl to jie ir patys turi mokinių, perteikia savo žinias.

Didžiuosius Ulema irgi pasiekia šie kritikos žaidimai ir jie yra griežti savo vertinimuose.

toliau pateiksiu salafi manhadž šeykhų vertinimus ir perspėjimus nekalbėti blogai apie daee iš ahlus sunna wal džamaa:


Šeykhas Abdul Aziz Bin Baz:

"Tapo įprasta mūsų dienomis tiems, kurie įvardina save žinančiais ir kviečiančiais į gėrį, įsipainioti į brolių, kurie yra gerai žinomi daee, menkinimą ir abejojimą jų, bei Ilm studentų garbingumu. Kartais tai daroma slaptai savam rate, kartais- įrašoma (į kasetes), kurios vėliau dalinamos žmonėms, o kartais tai yra viešai paminima mečetėse ar susitikimuose. Ši praktika prieštarauja Allah subhana taala įsakymams bei Muhammedo sal Allahu aleyhi wa salam įsakymams.

Aš nuoširdžiai patariu tiems broliams, kurie įklimpo į daee juodinimą atgailauti prieš Allah už tai, ką jie parašė savo rankomis ir ką jie ištarė savo liežuviais- galbūt tą lėmė pagedusios jaunuolių širdys, prisipildžiusios neapykanta ir pikto linkėjimu, kas nutolina nuo naudingų žinių siekimo ir kvietimo pas Allah dėl perdėto susirūpinimo 'qeel' ir 'qaal' ('taip buvo pasakyta' ir 'jis pasakė', t.y. paskalų lygis); dėl kalbėjimo apie vieną ar kitą asmenį, medžiojimą žmonių klaidų ir savęs apkrovimą panašiom praktikom. Taipogi, aš patariu jiems, kad jie atsisakytų visko, ką yra pareiškę ir atsiribotų nuo savo ankstsnių veiksmų (kaip straipsnių rašymas ir pan.). Jie turėtų pašalinti viską, kas galbūt užsiliko galvose tų, kurie jų klausėsi, būtent, per savo naudą nešančius darbus, kurie juos priartins prie Allah bei bus naudingi tikintiesiems. Jie turėtų saugotis paskelbti takfyr (deklaruoti ką nors esant kafir), tafsyq (deklaruoti ką nors esant sugedusiu nuodėmiautoju), ar tabdee (deklaravimu ką nors esant inovatoriumi) be išdėstyto paaiškinimo, be nustatyrų įrodymų. Pranašas sal Allahu aleyhi wa salam sako: "Kas pasakys savo broliui: "O netikintysis"- tam šie žodžiai atsisuks prieš jį." (Bukhari ir Muslim)

Majmoo’ Fatawa wa Maqalat Mutanawwi’ah (7/311-314)



Šeykho Muhammad Ibn Salih Al Uthaimyn patarimai:

"Islamo studentams svarbu nešvaistyti laiko. O jis gali būti švaistomas įvairiais būdais:

pirma, jis nustoja mokintis mintinai ir kartotis, ką išmokęs;
antra, jis leidžia laiką su draugais tuščiai ir nenaudingai šnekučiuodamasis;
trečia, ir tai atneša daugiausiai žalos: jis užsiėmęs žmonių pasisakymų narpliojimu "yra sakoma, kad" ir "jis sako, kad" (maa qeela wa maa qaala) ir susirūpinęs tuo kas buvo bei tuo kas vyksta, nors tai jo visiškai neliečia.
Be abejonės, tai yra trūkumas jo religijoje, nes Pranašas saaw yra pasakęs: "Dalis tikinčiojo religijos yra palikti nuošaly tai, kas jo neliečia." (Tirmidhi)

Apkrovimas savęs užsiimant qeela ir qaala, perdėtas įtarinėjimas, klausinėjimas yra laiko švaistymas. O taip pat tai yra liga (disease- angl. kl.), kuri, kai užpuola -žmogų (ir mes linkime bei prašome Allah pasveikimo)- tampa jo didžiausiu rūpesčiu. Dėl šito, tikintysis net gali pradėti jausti priešiškumą ('adaa) tam, kuris nenusipelno priešiškumo ir jausti prielankumą (walaa) tam, kuris nevertas prielankumo, nes susirūpinimas minėtais dalykais atitolina jį nuo žinių siekimo su pretekstu "lai triumfuoja tiesa" nors taip visai nėra. Greičiau tai įsivęlimas į tai, kas jo visiškai neliečia.

O jei žinia jus pasiekia jums jos neieškant, nesiekiant, tuomet jūs ją gavę neskirkite jai savo įpatingo dėmesio, lai ji netampa jūsų rūpesčiu. Nes toks susirūpinimas gali jus paversti fanatišku grupės nariu (hisbiu)- o tai skaldo ummą."

Kitaabul ‘Ilm (204-205)

Šeykho ‘Abdullaah Al-Ghunaymaan patarimai:

"Šie asmenys pasiekė tik tai, kad supainiojo jaunuolių mintis. Dėl to, kai kurie jaunuoliai išklydo iš kelio ir papildė gretas tų, kurie kritikuoja kitus, tuos, kurie stovi dawos kelyje, taip blokuodami kelią pas Allah. Šios kritikos pasekoje kai kurie jaunuoliai dabar jaučia atstumą tarp savęs ir Ulema, dėl "geradarių" jie dabar pradeda šalintis nuo Ulema.
Kai kurie iš jų pradėjo skirstyti žmones pagal tai, ką apie juos išgirsta ir kitų žmonių sakydami: tas ar anas yra iš Ikhwanų, nes jis kalbasi, lanko, sėdi šalia asmens, kuris yra iš Ikhwanų; arba, tas ar anas yra iš Surūrių ir t.t. Kas keisčiausia, šie žmonės mano, kad šitaip skirstydami kitus jie taiko al džarh wat ta'dyl metodologiją!"

Šeykhas al Albani perspėja:

" (...) Todėl ms patariame jaunimui elgtis griežtai pagal Koraną ir Sunną, kiek leidžia jų žinios bei vengti įžūlumo apkaltinti tuos, kuriems jų žinios neprilygsta. Kaip jie (jaunuoliai) neprilygsta savo supratimu ar gal net teisingumu tokiems, kaip Nawawee ir Haafith ibn Hajar al-‘Askalaanee. Ar šiais laikais bent kuris iš pasaulio musulmonų gali lygiuotis į juos? Palikite ramybėje Sayyd Qutb, juk jis paprastas žmogus. Mes giriame jo pastangas, jo džihad, bet tai nekeičia fakto, kad jis buvo tiesiog rašytojas. Jis turėjo literatūrinių gebėjimų, tačiau jis nebuvo teologas. Tad nenuostabu, kad kai kurie jo darbai neatitiko teisingos metodologijos. Taip pat ir tuos, kurie minimi šalia jo- an-Nawawee ir ibn Hajar- nedera ir neteisinga vadinti juos įvedinėjančiais naujoves (religijoje). Žinau, jog jie buvo iš Ašaritų, tačiau jie neturėjo intencijos prieštarauti Koranui ir Sunnai. Tiesiog jie klaidingai suprato porą dalykų iš akydos, kuriuos jie paveldėjo iš Ašaritų. Pirma, tokios numononės buvo Imamas al Ašaree, ir tai buvo jo ankstyvoji nuomonė, vėliau jis jos atsisakė. Antra, jie klaidingai manė tą nuomonę esant teisinga, kai tuo tarpu ji buvo netiesa.''

Abū Amina Bilal Philips pakomentavo Albani poziciją: "Ir daug kartų, kuomet žmonės ateidavo pas jį sakydami: "tas ar anas padarė tą ar aną (klaidingą) pareiškimą, šeykhe, ką apie tai manote?" Jo pirmas atsakymas būdavo: "Aš nemanau, kad anas galėjo tai pasakyti! O JEIGU jis taip pasakė, aš nemanau, kad jis suprato, ką jis sako. Ar paklausei jo, ką jis norėjo pasakyti savo pareiškimu?" Tai buvo tauraus šeykho būdas- nemanyti blogai apie brolius musulmonus, vengti neteisingai apkaltinti remiantis keliais sakiniais. Ir tai skiriasi nuo to, kur yra įsivėlę kai kurie iš mūsų brolių dabar. Ir remiuosi ne penkiomis ir ne dešimčia girdėtų juostų, bet- Allah mano liudininkas- keliais šimtais."


Šeykhas Ibn Baaz pasakoja, kodėl toks elgesys prieštarauja tam, ką įsakė Allah ir Jo Pasiuntinys saaw:

1. Tai prasižengimas musulmonų teisėms, ypač musulmonų elitui: religijos studentams ir darantiems dawą (daee), kurie stengiasi supažindinti ir mokyti žmones teisingo tikėjimo, skatinti juo spataisyti savo tikėjimą ir praktikas, kurie stengiasi organizuoti pamokas ir paskaitas, rašyti naudingas knygas.

2. Tai skaido musulmonus, sąlygoja susiskaldymą. Musulmonams taip reikalinga vienybė, jiems reikia laikytis atokiai nuo dalinimosi, šalintis paskalų savo tarpe, ypač kai tai liečia dawą darančius, kurie priklauso Ahl us sunnah wal džamaa ir yra žinomi už savo oponavimą bidai, mitams bei tiems, kurie juo spropaguoja. Mes nematome tai atnešant jokios naudos, tai tegali būti naudinga islamo priešams, kurie laukia progos pakenkti musulmonams (turima omeny kafir, munafiq ir tuos, kurie daro bidą).

3. Tokia praktika naudinga tiems, kurie palaiko sekuliarizmą, vakarietiškas vertybes ir kitas erezijas, nes yra žinoma, jog jie neretai meluoja apie darančius dawą, nuteikinėja žmoes prieš juos savo straipsniuose ir įrašuose. Tai prieštarauja islamiškos brolybės principams- palaikyti priešus jų kovoje prieš mūsų brolius ir seses islame- islamo studentus, daee ir kitus.

4. Tokia paktika paskleidžia abejones tikinčiųjų- tiek paprastų tikinčiųjų, tiek teologų elito-širdyse ir mintyse. Tai platina ir propaguoja melą bei neteisingas apkalbas, suteikia erdvę šmeižtui. Atveria duris tiems, kurie skuba paskleisti fitną, apkaltinant tikinčiuosius tuo, ko jie nepadarė.

5. Didžioji dauguma to, kas buvo sakoma neatitinka tikrovės; greičiau tai prasimanymai, kuriuos Šeytan jiems padarė patraukliais, šitaip juos sugundydamas. Allah sako Korane: "O jūs, kurie tikite! Venkite įtarinėjimų; iš tiesų juk įtarimai yra nuodėmė. Ir nešnipinėkite, neapkalbinėkite vienas kito ..." (49:12)

Musulmonas turi interpretuoti brolio islame žodžius geriausiu įmanomu būdu. Vienas iš salaf yra pasakęs: "Niekad nemanyk to, ką pasakė tavo brolis esant blogu tol, kol dar yra galimybė pozityviai interpretacijai."

6. Kai teologai, ar teologijos studentai atlieka idžtihad ten, kur jiems leista tai daryti, idžtihad autorius negali būti dėl to (savo verdikto) kaltinamas, ar peikiamas, tol, kol jis turi teisę atlikti tai (skelbti verdiktą). Jei kažkas turi kitokią nuomonę, tuomet jam yra geriau diskutuoti tiesiogiai su juo derama maniera, stengiantis abiems atrasti tiesą, nepaliekant erdvės Šėtonui naudotis proga ir paskleisti problemas tikinčiųjų tarpe. Jei tai nėra įmanoma, ir yra manoma, kad nebelieka nieko kito, kaip tik paskelbti apie oponento idžtihad trūkumus viešai, jis turi gerai parinkti žodžius, nepulti, nepiktžodžiauti, nekritikuoti perdėtai. Reikia vengti kritikuoti konkrečius asmenis, abejojant jų intencijom, ar pasakant nesusijusius, nereikalingus faktus apie juos. Tokiais atvejais Pranašas Muhammedas saaw sakydavo: "Kas jam darosi?.."

Majmoo’ Fataawa wa Maqaalaat Mutanawwi’ah li Samaahat al-Shaykh ‘Abd al-‘Azeez ibn ‘Abd-Allaah ibn Baaz (may Allaah have mercy on him), vol. 7, p. 311.
Vartotojo avataras
Rimante
Site Admin
 
Pranešimai: 70
Užsiregistravo: Sek Vas 10, 2013 12:46 pm

Re: Apie darančius dawą- daee

Standartinė selma » Šeš Geg 04, 2013 7:24 am

salam alaikum,

Džiazakallahu khair už naudinga info.Norėjau paprašyt ar galima įkelt į ummah forumą šią temą,inšaAllah ji bus visiems naudinga ir prasklaidys nesusipratimus.
selma
 
Pranešimai: 14
Užsiregistravo: Pir Vas 11, 2013 2:25 pm

Re: Apie darančius dawą- daee

Standartinė Rimante » Šeš Geg 04, 2013 8:03 am

wa antum fi džazakumu Allahu khairan.

perdaviau žinią apie šį tekstą islam-ummah administracijai, jai teks nuspręsti, ar galima ten talpinti, ar nesukels tai dar daugau fitnos..
Vartotojo avataras
Rimante
Site Admin
 
Pranešimai: 70
Užsiregistravo: Sek Vas 10, 2013 12:46 pm

Re: Apie darančius dawą- daee

Standartinė Rimante » Tre Bir 12, 2013 5:12 pm

:salam

Manau šis video-priminmas (lietuviškais subtitrais) labai tinka šioje temoje:

Kas geriau: dhikr (Allah prisiminimas), ar (islamo žinovų) paneiginėjimas?
Vartotojo avataras
Rimante
Site Admin
 
Pranešimai: 70
Užsiregistravo: Sek Vas 10, 2013 12:46 pm


Grįžti į MANHADŽ

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron